Cvetlična Belska planina

Cvetlična Belska planina Alenka Klinar

Izhodišče poti je dom Pristava v Javorniškem Rovtu, od koder se skozi Zoisov park priključimo na gozdno cesto in nadaljujemo v smeri Golica. Gozdna cesta, ki je hkrati tudi markirana pot, najprej vodi preko travnikov, ki so spomladi pobeljeni z narcisami, nato pa preide v gozd. Na križišču gozdnih cest izberemo desno v smeri Pustega rovta, z nje kmalu zavijemo navkreber po strmem kolovozu, ki nas skozi gozd pripelje do planine Pusti Rovt. Prečkamo jo po gozdni cesti, nakar nas smerokazi kmalu usmerijo desno (smer Struška). Skozi bukov gozd dosežemo pašnike na sedlu Kočna, ki jih prečimo, dokler na samem robu prepada ne dosežemo markirane steze. Tej stezi preko pobočij sledimo vse do pastirske koče na Belski planini (1681 m). Belska planina je območje izredno bogatega alpskega cvetja – avriklji, mačehe, žafrani, encijani, svišč in mnoge druge. Od koče nadaljujemo proti vzhodu in s prečenjem pobočij dosežemo planino Seče. Tam se usmerimo navzdol proti Pristavi. Po dolini Medji dol se spustimo do Javorniškega Rovta, po poti si lahko ogledamo sistem vodnih zajetij na potoku Javornik, ki je preko umetnih strug speljan v manjše jezerce ob domu Trilobit. Od doma po cesti nadaljujemo do asfaltirane ceste, po kateri nas označbe z nekaj prečenji gozda pripeljejo nazaj na izhodišče.

Potek poti:

dom Pristava – Pusti Rovt – sedlo Kočna – Belska planina – Seče – Medji dol – dom Trilobit – dom Pristava

Višinska razlika:

850 m

Čas hoje:

5 h

Zahtevnost:

zahtevna pot

Zanimivosti ob poti:

Pristava, Zoisov park, narcisni travniki, Belska planina, Medji dol, sistem vodnih zajetij na potoku Javornik, Slovenska geološka transverzala

URADNE URE

09.00 – 12.30 in 13.00 -19.00
  • sobote
    10.00 – 12.30 in 13.00 -16.00
  • Oktober, november, januar, februar, marec, april